رد شدن به محتوای اصلی

واژگان طلایی فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی پدر فلسفه اُرُدیسم


آدمهای هوشمند، هیچگاه اندیشه خود را به یک رسانه، گره نمی زنند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

رسانه باید زبان مردم باشد نه آمری زورگو و ناشنوا. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران آزاده، پرچمداران پاکی و شکوفایی یک سرزمین هستند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران آزاده و پیشرو را باید ستود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران بزرگ، آینده را به نیکی و درستی پیش بینی می کنند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران رویدادها را پوشش خبری می دهند، خبرنگار تیزهوش علت هر رویداد را هم نشان می دهد و خبرنگار بزرگ همراه خبر رویدادها، چرایی بوجود آمدن و نتایج آنها را هم به آگاهی مردم می رساند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خبرنگاران باید نگاهی فرا و همچون باز داشته باشند، تا رخدادهای کوچک آنها را از کنکاشهای مهم دور نکند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اگر اینترنت پر شود از داده های با ارزش، خود به خود از تباهی و بزهکاری کاسته می شود. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

جایگاه فرهنگی کشورها در رشد و بالندگی بشری را می توان در میزان داده های اینترنتیشان دید. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، اندیشه و دودمان ما را به آیندگان گره خواهد زد، از این پس، دیگر گذشته برای آیندگان تیره و تار نخواهد بود، اندیشه ما، سپیده دم پیدایش فصلی نو از تاریخ بشری است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، بزرگترین میراث و دانشنامه ما، برای نسل های آینده است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت، ارزش زمان را به آدمیان یادآوری نمود، و بی شک، جهان رو به خلاصه گرایی در متون و نوشته هاست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت ابزار آگاهیست، گریزی از روشنی و نور نیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اینترنت میدان شکوفایی و بالندگی آدمیان است، همه برای رشد یکدیگر، کوشش می کنند و این با سرشت آدمی سازگار است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

پدران و مادرانی که فرزندان خویش را از اینترنت دور می کنند، شایسته سرزنش هستند. به فرزندان خویش آموزش دهیم که در اینترنت هم، گفتار و رفتاری نیک و انسانی داشته باشند. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ریشه خوانی و بُن خوانی، خواست جویندگان دانش است. روشنتـر آنکه، آدمیان با یک سـرچ ساده به عصاره و شیره هر پرسشی می رسند. امروزه، همگان به دنبال کلیدواژه های مهم هستند. آشیانه کتابها از این پس اینترنت است. بدانیم و باور کنیم که: اینترنت، جهان دانایی و آگاهی است و همه ما برای رشد و گسترش آن مسئولیم. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

توهین ، افترا و بدگویی در فضای مجازی، زرنگی نیست، بلکه یکی از پست ترین شرارت ها است و تاریخ نشان داده است که هر شروری روزی گرفتار شر خود خواهد شد. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تلویزیون آدم های پیشرو، همواره خاموش است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای دلهره شبانگاهان، نسیم گرما بخش خرد را همراه کن. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای رسیدن به گنج خرد، بارگاه دانشت را بزرگتر بساز. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برای کشوری که خردمندانش خانه نشین باشند، باید گریست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

برآیند داشتن خرد، بینایی و پرواز بیشتر فکر و اندیشه است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_162_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_161_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_159_

تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_160_


تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_158_

تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_157_

تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_156_



تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_154_




تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_153_




تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_152_



تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_151_



تصاویر توییتر از سخنان فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی Twitter_150_


بیداری و خیزش مردمی، بدون آگاهی، شدنی نیست. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نقش ارد بزرگ و احمدشاه مسعود در تغییر نام افغانستان به خراسان

نقش ارد بزرگ و احمدشاه مسعود در تغییر نام افغانستان به خراسان گردآوری و پیشگفتار : شقایق شاهی پیشگفتار : سلام بی پایان خدمت همه هم وطنان تقدیم میکنم. مدتها بود به میتینگ افغان سر نزده بودم رفتم تا ببینم چه گفتگوهای بین دوستان برقرار است که با نوشته علی احمد قندهاری ( که شخصا فکر می کنم ایشان همان دکتر سید خلیل الله هاشمیان باشد ) برخوردم . نکته جالب و اندوهناک گپ ایشان و مصداقی که برای آن آورده بودند یعنی سخنان آقای دکتر سید خلیل الله هاشمیان ! سرشار از ناسزا و دشنام نسبت به آدمهای مهم و نام آشنایی همانند ارد بزرگ و احمد شاه مسعود بود . تا جائیکه به یاد دارم احمدشاه مسعود هیچ گاه در مورد تغییر نام افغانستان نظر آشکاری نداده اند اما بنا بر دانش و خرد خود نام سخیف افغان ، که مال قبیله پشتون را شاید نمی پذیرفت . در مورد دانشمند دوراندیش ایرانی و دوست احمدشاه مسعود یعنی ارد بزرگ هم به همین ترتیب ، جای به خاطر ندارم که گفته ایی ، چیزی در مورد تغییر نام افغانستان داشته باشند . البته ایشان به نام قاره آسیا بر مناطقی که در حوزه

ارتفاع

آدمی تنها زمانی دربند رویدادهای روزمره نخواهد شد که در اندیشه ایی فراتر از آنها در حال پرواز باشد . ارد بزرگ ارتفاع بالای برکه ها، بالای دره ها کوهها ، جنگلها، دریاها ،ابرها بالای خورشید بالای مرزها، ستاره ها، ای روح من با چابکی عبور کن و همانند شناگری ماهر که امواج را نمی فهمد شادی کنان عبور کن از عظمتی عمیق با لذتی وسیع پرواز کن دوراز بخارهای بیمارگون و خود را در هوایی زیبا زلال ساز و بنوش همانند شرابی ناب و الهی آتش روشنی را که میدرخشد در فضاهای صاف و پاک در ورای همه ی دردها و غمها خوشبخت آنیست که بتواند با بالهایی قوی بسوی دشتهای روشن و آرام پرواز کند خوشبخت آنیست که افکارش همانند غزلاغ بطرف آسمانها ازادانه پروازکند بالهایش را بروی زندگی بگستراند وبی درنگ بفهمد زبان گلها و اشیا صامت را بودلر ترجمه : شکوهه عمرانی ژنو / سوییس http://chokouh.tk

15

پایان اشعار استاد فرزانه شیدا درکتاب بعد سوم آرمان نامه ی اردبزرگ اشعار استاد فرزانه شیدا درکتاب بعد سوم آرمان نامه ی اُردبزرگ بخش پانزدهم(۱۵) ● ___ کوچه های رفتن ___ اگر من من بودم در کوچه های زندگی اگر تو بودی در کوچه های گذر هیچگاه زندگی اینگونه دلتنگ نبود وهر گز گذر فصلها اینچنین بی رنگ نمیشد. ـــــ‌۱۳۸۲ / فرزانه شیداـــــ ۲ _____ سرنوشت______ دوباره قرعه ء تقدیر شیاد بنام این منه سرگشته افتاد دوباره من شدم قربانی او که ویران دل کند مارازبنیاد دوباره این جهان مردم آزار در آورده صدایم را به فریاد دوباره گوشه گیر غم رفته به حوری شد اسیر ظلم وبیداد دوباره تا که آرامی گرفتم به خشمی بر دلم حرمان فرستاد دوباره خشم خود برمن گرفته دوباره کرده از ویران دلم یاد دوباره چشم بر ویرانه دارد مبادا یاوری آید به آباد دوباره در رهم دامی نهاده که خود صیدم کندمانند صیاد نمیخواهد که آبادی بگیرم چو خود اینسان مرا ویرانیم داد مرا هر دم به اندوهی کشاند مبادا لحظه ای این دل شودشاد مرا ویرانه بهترمی پسندد چو خود بنیاد این ویرانه بنهاد اسارتهای دل